Laos Luilekker Land - Reisverslag uit Vientiane, Laos van sjonenmeike - WaarBenJij.nu Laos Luilekker Land - Reisverslag uit Vientiane, Laos van sjonenmeike - WaarBenJij.nu

Laos Luilekker Land

Door: Webmaster

30 Mei 2006 | Laos, Vientiane

I’m a Barbie girl – in a Barbie world… op het eiland Don Det in Laos zaten de blondjes even lekker in hun roze huissie. Geweldig – geen stroom en verder ook niks. Gewoon relaxed leven, zwemmen en een boekje lezen. Na een paar dagen zijn we met de bus vertrokken richting Pakse. De meest memorabele busrit tot nu toe. En dat wil toch wel wat zeggen. Geelectrocuteerde kippen (nog wel levend) in de bus en grote manden met vissen op het dak. En aangezien we over een bochtige weg reden kwam er af en toe een regen van viswater door de open ramen (geen airco en 40 graden buiten). Anyway, nu is het een leuk verhaal!
Van Pakse direct door met de nachtbus naar Vientiane, lekker zitten in zo’n bus.
Maar Vientiane is echt geweldig. De hoofdstad van Laos, maar niet veel groter dan een middelgroot dorp. Heerlijk sfeer. We hebben hier lekker gegeten en wat zelf gekookt, rondgefietst naar de diverse markten en tempels en af en toe een welverdiende Lao massage genomen. Na een paar dagen de bus gepakt naar Vang Vieng. Volgens de Lonely Planet kan je hier alle afleveringen van Friends tegelijk zien in alle TV bars. En er waren inderdaad veel meer barretjes dan je je voor kan stellen. En ook meer dan er toeristen waren – het was gelukkig laag seizoen – dus best een leuk dorp zo. Ik (S) ben nog lekker een dagje gaan fietsen en heb een bezoekje gebracht aan locale, erg mooie grotten terwijl Meike heel zielig thuis bleef – dicht bij de WC als je begrijpt wat ik bedoel.
Vanuit hier door naar Luang Prabang. Een zo mogelijk nog relaxter stadje (ook hier zal het in het hoogseizoen welt te druk zijn met toeristen gezien het aantal guesthouses). Wij hadden het echter voor het uitzoeken. Ook hier weer voornamelijk lekker rustig aan gedaan. Bijna net zo veel stress als de lokale tuk-tuk-chauffeurs - zie foto...
Met (over de hele wereld fietende) Anke en Jurgen (uit de Barbie hut) gezellig gegeten. Bij een locale monnik – Xay – die Sjonnie heeft gevraagd of hij zijn godson mocht worden - op de thee geweest. We hebben dus ons eerste kind! Hele bijzondere ervaring en fantastisch om met Xay te praten en te horen hoe zijn leven als monnik er uitziet. Omgekeerd lieten wij hem wat plaatjes van ons kikkerlandje zien: molens, tulpen en klompen... prachtig om de verbaasde blik in zijn ogen te zien...
In de vroege ochtend ook het aalmoes ritueel meegemaakt. Lange rijen met monniken die van iedereen een beetje rijst of een banaan krijgen – een prachtig gezicht en een mooie traditie.
Inmiddels zijn we met Lao Airlines via Vientiane naar Kunming, China gevlogen (Ministerie BZ: “Vliegen met Lao Airlines wordt ontraden vanwege achterstallig onderhoud”). We hebben het dus overleefd!
Volgende keer onze belevenissen vanuit China en Tibet. Om kort te zijn: we vinden het hier nu al echt geweldig!

Heel veel liefs, Sjonnie en Meike

• 30 Mei 2006 - 06:17

Caroline:

Wat hebben jullie het heerlijk! Blijven genieten! Dat doe ik ook van jullie verhalen en prachtige foto's; in één woord geweldig! En Meike natuurlijk nog van harte met je verjaardag. Nog heel veel gelukkige, gezonde en gezellige jaren, maar dat gaat wel goed komen! Dat weet ik zeker!

Caroline Rijnbeek (UL)

• 30 Mei 2006 - 06:33

Bijl:

Jongens, het ziet er weer geweldig uit. Werken, verplicht andere dingen doen, binnen zitten in een kantoor, files - niets lijkt daarvan verder weg dan jullie - en dat moet toch wel een heerlijk gevoel zijn. Zo lang mogelijk vasthouden! Groeten en veel liefs, Bijl.

• 30 Mei 2006 - 06:33

Bijl:

PS wanneer kon ik komen eten? Ziet er goed uit!

• 02 Juni 2006 - 11:25

Pino:

Wat zijn de foto's weer mooi! iedere keer weer genieten om ernaar te kijken. Tonnies maakt me attent op de nieuwe serie!! Is de r.k. weer voorbij Meike, want dat is maar niks als alles er uit loopt. Zo schattig, die kinderen die jullie op de kiek hebben. Die toetjes zijn altijd zo aandoenlijk. En die Barbiehut lijkt me ook wel wat, mogen er ook 50+ers in???
    Wat zullen jullie ook van China genieten en Tibet. Zijn in Tibet niet veel meditatiekloosters?
    Wij waren in Syrie; heel byzonder. Prachtig reisje. Hele aardige mensen, wel armoedig. Bezichtigden de moskee van Damascus gesluierd. Heel overdreven veel Burka's zie je er overigens niet. Jullie missen hier niets aan het weer, want het is poepeiekoud! Vorige week Nielsje en Anna Sophie nog even gezien; wat een knoepies, om op te vreten. Niels kwam nog even met opa naar de kipjes kijken.
    Nou doeiiii en geniet ze nog lekker.
    Veel liefs van Pino.

• 03 Juni 2006 - 12:12

Ton.. ... 3 Juni 2006:

Lieve meike en sjon Bedankt voor de mooie kaart. Vanmorgen ontvangen. Ben er blij mee dat weet je? je hebt weer hele mooie plaatjes laten zien .En een leuk vriendinnetje voor Nils uitgekozen geniet nog lekker.veel liefs en tot de volgende plaatjes weer doeiiiiiiii Ton

• 05 Juni 2006 - 14:36

Oskar:

Met X Mas verheug ik me al op die kikkers ! anders evt ervoor in the Big Apple het Sjonnie Braakhekke buffet gr uit NYC laten we weer eens skypen!

• 05 Juni 2006 - 18:45

Jol En Rieks:

Nieuwe schoenen meike? Moetje ze ook mee in de rugtas nemen he??
    Wel briljante foto met die schoenendoos.
    Wij hebben het pinksterweekend lekker met de Bokkesprong gevaren, Nog een poging gedaan naar Weus zijn huis te kijken vanaf het water maar nog niet gelukt.
    Nog een maand en dan komen blondie 2 en 3. Maar jullie inhalen qua blond-kleur lukt niet meer!

Liefs en dikke zoen jol en Rieks

• 08 Juni 2006 - 11:36

Esther:

hallo! Lange tijd niet gekeken en gereageerd, zoooooooo drukdrukdruk dat ik mezelf dat niet aan wilde doen :-), maar nu was het weer zover! heb even alle mooie verhalen gelezen en wat een gave foto's! Was bang dat jullie je zouden gaan vervelen :-), maar dat valt reuze mee!
    Hier gaat ie goed, maar benijd jullie wel zo nu en dan!
    doei!
    dikke kus
    Esther

• 16 Juni 2006 - 12:18

Jurgen & Anke:

Inmiddels zijn we ook aangekomen in China, al fietsend gelukkig! We zitten nu in Nanning en vinden het fantastisch! Zijn benieuwd waar jullie op dit moment uithangen...

Liefs, J & A

• 24 Juni 2006 - 14:48

Hessie:

Hé hallo globetrotters!! Nog bedankt voor jullie lieve kaart! En Benja, jij nog van harte met je verjaardag (een maand geleden, maar alla)! Ik lees en zie dat jullie nog steeds genieten. Echt super gaaf! Ik zal jullie vanaf nu weer wat beter volgen, had even een huwelijk aan mijn hoofd, maar ben dan nu echt mevrouw Jansen, wie wil er nou niet zo heten! Geniet lekker! Liefs Hes

• 03 Juli 2006 - 17:21

An&Martijn:

heerlijk om onze gedachtes weer te laten dwalen naar het reizen... wij zitten sinds 3 weken weer in Nederland... We zijn benieuwd naar de verhalen over China en Tibet!!
    Geniet ervan