Lima & De Leidse Straat - Reisverslag uit Lima, Peru van sjonenmeike - WaarBenJij.nu Lima & De Leidse Straat - Reisverslag uit Lima, Peru van sjonenmeike - WaarBenJij.nu

Lima & De Leidse Straat

Door: Webmaster

14 Oktober 2005 | Peru, Lima

Ola Amigos!
Na een ERG relaxed weekje in Miami zijn we maandagochtend aangekomen in Lima.
Daar hadden we met Annemarie & Martijn afgesproken: zij zijn al ruim 3 maanden door Zuid-Amerika aan het reizen en daarom dus geweldig om hen te zien en uitgebreid te spreken. Als ervaren reizigers konden zijn ons onder het genot van lekkere drankjes een beetje inwijden in alle geheimen van dit prachtige continent.

Lima staat te boek als zgn gevaarlijk en niet echt de moeite waard, maar A&M hadden een hotelletje geboekt in de plaatselijke Leidse Straat dus er was genoeg te doen :-)
Lopend en ook met onze favoriete plaatselijke taxi's (HELE kleine brakke auto'tjes met gemiddeld 400.000 km op te teller) verkenden we de stad. Lima heeft een prachtig centrum, dat door UNESCO is uitgeroepen tot world heritgae site, waardoor het erg goed onderhouden is.

Na 3 heerlijke dagen zijn wij met 10tallen tips en heel veel mooie verhalen in onze rugzak begonnen aan een busritje van twintig uur naar Cusco. Dan heb je genoeg tijd voor een potje bus-bingo met de andere, meestal lokale busreizigers en een viedo'tje of vier.

Cusco ligt op 3400 meter, dus het is hier qua hoogte wel even wennen. Wij hebben ons dan ook geheel vrijwillig gehouden aan de voorgeschreven uurtjes rust om verschijnselen van hoogteziekte te voorkomen :-)
Cusco is een geweldig mooie stadje, we blijven hier nog ruim 1,5 week dus hebben lekker de tijd om alles rustig te ontdekken.

Morgen vertrekken we voor een 3-daagse rafting tour op de Apurimac river, via via hebben we begrepen dat dit helemaal geweldig moet zijn, veel zin in!

Maandag gaan we starten met een weekje Spaanse les bij de Amigos Spanish School, een non-profit schooltje dat met de opbrengsten van de Spaanse lessen kansarme kinderen o.a. Engels onderwijs geeft om hen op die manier een betere toekomst te kunnen bieden. We zijn er vandaag even langs gegaan en zijn helemaal enthousiast. Het is een heel klein schooltje, waardoor het heel knus en persoonlijk is. Om in korte tijd zo veel mogelijk Spaans te spreken slapen & eten we volgende week ook bij een Peruaans gastgezin.

Volgende bericht dus uiteraard in het Spaans!
Hasta luego!

• 14 Oktober 2005 - 15:41

Jaap:

Op die manier houden jullie ook nog wat budget over...

In Amsterdam schijnt de zon al de gehele week en het is een geweldig mooie stad. Ik blijf hier nog 0,5 jaar en heb dus alle tijd om rustig eea te bekijken.

Prettig weekend, al denken jullie waarschijnlijk nu al niet meer in die term

Jaap

• 14 Oktober 2005 - 17:12

Daniel:

Ziet er erg relaxed uit hoor die trip van jullie!
    Ik ben erg jaloers hier in regenachtig Londen.
    Veel plezier verder en ik zal vanavond een pint op jullie gezondheid drinken in de Devonshire Arms.

Groet,

Daniel

• 15 Oktober 2005 - 18:33

Frank & Juud:

Hola! Klinkt weer/nog steeds erg goed! Blij dat jullie je goed vermaken luckies! Tjuuuuzzzzzz!!!

• 17 Oktober 2005 - 08:46

Jol:

Hallo,

Klinkt allemaal erg vervelend!. Mijn brote vakantie is ook begonnnen. Nu nog heerlijk relaxed in Frankrijk geweest afgelopen weekend bij Jack en Cleo en Jacco en Karin in london was ook erg leuk. Rieks had het volkomen op zijn heupen en moest shoppen??? Jol dus heerlijk op een stoel en rieks door de winkel heen of ik het een en ander wat vond. Nou dat is gelukt! Gisterenavond nog bij musical in Eindhoven met je zussie en Frank en JB en Maud. Verder probeer ik die kleine nu een beetje uit te leggen wat het principe uitslapen is. Eens kijken of mijn tactiek werkt... je weet het maar nooit. Ben benieuwd wanneer ik jullie kan vertellen over echt nieuws. Lieverds geniet van alles daar!

Liefs Jol

• 17 Oktober 2005 - 09:57

Attique:

Jullie trip heeft mij geinspireerd om ook hetzelde te doen. Ik vertrek op 2 januari om 7 maanden lang in centraal- en zuid amerika te reizen.
    Voor hoe lang zijn jullie in zuid-amerika?

• 17 Oktober 2005 - 16:35

Bea Klarenbeek:

Hoop dat jullie niet in die modderstromen zaten?????

Zit alles met redelijke jaloezie te lezen ....

Als je in San Pedro de Atacama (Chili) zijn, ga dan lekker eten bij Cafe Export (lekker originele naam) en denk aan mij ....

Me gusta pisco sour!!!!

• 17 Oktober 2005 - 20:17

Hein:

He Meikie en de nog altijd mysterieuze Sjonnie,

Tja, wat kan ik zeggen, hier is het ook heel leuk........
    Nee, klinkt allemaal erg leuk en veelbelovend voor de komende tijd!! Hebben jullie al een vriendinnetje voor Maas gemaakt? groetjes en veel liefs Hein

• 18 Oktober 2005 - 16:46

Hester:

Jeetje Benja, wat gaaf die foto's. (Eindelijk een goeie kiek van Sjonnie Hein!) Het klinkt allemaal heel goed. Fijn dat jullie naast het leren ook iets kunnen bijdragen aan die kiddies! Geniet er van en groeten aan Sjonnie! x

• 19 Oktober 2005 - 10:39

Suus:

hai Meike en Sjonnie, hoe gaat het!!??? Net jullie hele site bekeken, wat gaaf en mooie foto's!! Ik had de url ongeveer onthouden dus had hem al snel gevonden. Hablais un poco Espanol? Cusco ziet er erg leuk uit. Waar zijn jullie nu? Wij zitten nu op Singapore airport lounge, net erg lekkere dagen op eiland resort in Maliesie gehad. Nu op weg naar Darwin! Jullie emailadres vergeten mee te nemen, mail even naar dw.kronemeyer@wanadoo.nl
    Veel liefs, Suus

• 19 Oktober 2005 - 10:58

Suus:

misschien niet heel handig om een emailadres op internet te zetten, worden vast gek gespammed nu... kunnen jullie hem er weer afhalen? :-))
    liefs en tot snel!!

• 20 Oktober 2005 - 08:21

Els:

Hai Sjonnie en Meike,

Wat een geweldige verhalen!! Ben benieuwd naar de spaanse berichten, mijn spaans is redelijk non-existent dus graag met vertaling ;-).

Els

• 20 Oktober 2005 - 10:22

Pino:

Super zeg, die reis! Neem die 2 kids maar mee met die gebreide mutsjes op. Ik wil er wel eem keertje op passen!!!Veel liefs

• 20 Oktober 2005 - 13:08

Jacques En Myrthe:

Het is hier echt boerenkool met worst weer, jullie missen dus niets! Have fun,

Dikke zoen Jacques en Myrthe

• 20 Oktober 2005 - 15:06

Adriaan:

Top hoor allemaal! Goed begin van jullie trip zo te horen.

Ik neem aan dat jullie Spaans nu na vier dagen les goed genoeg is zodat jullie je voor basis zaken verstaanbaar kunnen maken. Over basis zaken gesproken, morgen vertrekken Mits en ik naar Buenos Aires. Zoals beloofd checken wij een goed barretje uit en staan jullie drankjes daar klaar als jullie in Buenos Aires arriveren. In jullie dan goede Spaans moet het geen probleem zijn jullie drankjes dan op te eisen...

Heel veel plezier met alle verdere avonturen,

Groet,
    Adriaan

• 20 Oktober 2005 - 15:08

Adriaan:

Hee, wat leuk! als ik maar vaak genoeg op enter druk verschijnt dezelfde reactie meerdere keren.

• 23 Oktober 2005 - 14:48

Do:

Hé lieve luckies,
    Alles nog bueno daar? Hoe is het in het gastgezin? Leuk om ook even wat foto's te zien.
    Geniet maar weer.
    Dikke zoenen Do

• 10 December 2005 - 14:49

Heleen:

Lieve Tweet, beste Meike,
    Wat een ontzettend leuke site hebben jullie gemaakt!!! Zo kunnen we nog eens kijken waar en hoe jullie eruit zien. Gaan volgende week met Rieks, Jol en kleine Pieter naar Hawaii. Verheugen ons er enorm op alle Reyersen weer te zien aan de andere kant van de wereld! Wel een hele reis, maar dat mag de pret niet drukken. Waar zitten jullie met de feestdagen? Ook op een heerlijke zonnige bestemming? Heb het goed met elkaar!!
    Groetjes, Heleen