Lago Titicaca & Isla del Sol - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van sjonenmeike - WaarBenJij.nu Lago Titicaca & Isla del Sol - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van sjonenmeike - WaarBenJij.nu

Lago Titicaca & Isla del Sol

Door: Webmaster

04 November 2005 | Bolivia, Sucre

Vanuit Cusco namen we de trein naar Puno, Lago Titicaca (Peruaanse kant). Fantastische treinreis met adembenemende uitzichten over de Altiplano. Om het feest compleet te maken lieten we ons lekker een 3-gangen lunch voorschotelen in de trein (hoezo is dat niet inclusief :-)?)!

Vanuit Puno een dagtrip gemaakt naar de rieteilanden van de Uru´s. Ondanks dat we het een beetje Volendam vonden, was het toch wel aardig en bijzonder om te zien.

De volgende dag per bus door naar de Boliviaanse kant van het meer. In Copacobana vonden we een heerlijk relaxed hostel met een grote tuin, hangmatten en uitzicht op het meer...
Jaloers?

Op het markpleintje hebben we erg gelachen om het Cha´lla ritueel: een rituele inzeging van auto´s. De 1,5 dollar die je aan de priester betaalt zijn een goedkoop alternatief voor een dure verzekring! Helemaal geweldig.
Elke dag waren er ook eindeloos lange rijen in afwachting van de gastruck die nieuwe gasflessen zou komen aanleveren, huhuh. Mensen zaten echt vanaf 04.00 uur in de rij in de hoop een paar flessies te bemachtigen en hoteleigenaren hielden tot diep in de nacht vergaderingen over welk hotel het meeste recht had op het gas en waarom... Na 2,5 dag kwam de truck eindelijk met natuurlijk lang niet genoeg voorraad om aan de vraag te voldoen.

Vanuit Copacobana naar Isla el Sol gegaan om daar een prachtige wandeling te maken en een nachtje te slapen. Bizar mooie sunset en prachtige uitzichten op witte bergtoppen...

Inmiddels zijn we in het geweldige la Paz, waar we het geluk hadden op 2 november de 'Dia de los muertos' (soort Allerheiligen) mee te maken. Het leek wel een kermis op de cematory: een zee van bloemen, beeldjes, aalmoezen etc.

Morgen gaan we vanuit hier 4 dagen de jungle in en daarna lopen we met gidsen een 3-daagse treck!

Kortom: we hebben het GOED!!!!
Hasta luego & besos

• 04 November 2005 - 16:04

Juud:

Nou, wij hebben nu ook weekend... HAHAHA!!!

Veel liefs en genieten, genieten, genieten!!!
    Juud

• 04 November 2005 - 19:48

Jolande, Rieks En Pieter:

Tjee wat hebben jullie het slecht daar. En wat een adembenemende fotos!!!
    Ons mannetje vandaag een week oud maakt het ook erg goed. Onze eerste slapeloze nacht hebben we gehad, maar dat hoort erbij denk ik dan maar!
    Jol moet natuurlijk ook een beetje wennen dat haar wil geen wet meer is.....

Hebben jullie ook al gehoord dat geert en carmen de tweede hebben gekregen. VITAS een jongetje ook. Oftewel de JC berserk is goed jongens aan het maken.
    Vitas was wel 4 weken te vroeg maar moerder en kind maken het uitstekend! Vitas werd geboren op 31 oktober dus ben hen wel niet nog voor gebleven. gek hoor dat we dan in mei samen in senegal zaten en ik al met best een buik en bij Poek was nog niets te zien!

Lieverds ik houd het hier even bij!

Oh ja mooie foto's van de Peppers!!!!

Liefs Jol, Rieks en Pieter

• 06 November 2005 - 11:17

Myrthe En Jacques:

Wat een adembenemende foto's! Ziet er echt geweldig uit. Heb je al geprobeerd om ze hottentottententententoonstelling te laten zeggen.

Dikke kus

• 06 November 2005 - 18:35

Roel En Do:

Nou, ons weekend is weer afgelopen.......!!!!!!
    Foto's van hangmatten moeten jullie maar niet meer plaatsen, dat kunnen wij niet aan....
    Heerlijk weer om mee te genieten van al jullie belevenissen.
    Dikke zoenen,
    Roel&Do&Lot

• 07 November 2005 - 08:40

Els:

Cola en bier op de velgen??? luxe daar! Geestig zo'n heilige verzekering, zouden we daar in Nederland ook mee weg komen? Hier is alles goed. Peer is morgen een half jaar en groeit als kool. Als jullie terugkomen kan hij lopen denk ik. Verder chaos&rellen in Frankrijk en Ajax in vrije val (PSV aan kop :-)), het is maar goed dat jullie daar nog even blijven. Succes en veel plezier met de treck!!

Groetjes Els

• 09 November 2005 - 20:41

Weus:

Bier duur daar?

Saluti

• 10 November 2005 - 13:39

De Vonkies:

Als jullie op je reisje nog in het Duitse Sauerland komen kunnen jullie logeren bij de vonkies die daar gaan wonen. Opa is te vinden bij de Aldi in Bad Laasphe alwaar hij gaat werken.

• 10 November 2005 - 17:37

Ton:

hallo sjon en meike
    jullie hebben weer veel moois gezien
    hele mooie fotoos gemaakt en vooral die foto van mika de arabier heel leuk allemaal nou doei liefs ton

• 13 November 2005 - 13:24

Myrtie:

Hallo!!!

We zitten weer met smart te wachten op de volgende jaloers makende foto's en verhalen!

Sinterklaas is inmiddels in het land!

Liefs Myrtie

• 17 November 2005 - 09:16

Suus:

Lieve Meik en Sjonnie,

Leuk om te zien dat jullie genieten. Ik geniet af en toe met jullie mee en bekijk jullie fotootjes. Hier alles oké met Okke & Willem. Aart en ik zijn afgelopen weekend met zijn tweetjes weg geweest, was echt heerlijk kan ik je verklappen. We zaten niet in van die mooie oorden als jullie, maar gewoon lekker aan de kust in zeeland. Vanaf hier een dikke zoen van ons. Suus, aart, okke en willem xxx

• 18 November 2005 - 10:21

Hester:

Jeetje wat een mooie foto's! Echt prachtig! We hebben vanavond jc-eten bij Plu, dus dat is weer eens gezelliig. Heel veel plezier verder. Erg leuk om jullie zo te volgen! Liefs Hes