Bijna naar House... - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van sjonenmeike - WaarBenJij.nu Bijna naar House... - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van sjonenmeike - WaarBenJij.nu

Bijna naar House...

Door: Webmaster

06 September 2006 | Maleisië, Kota Kinabalu

Over twee dagen beginnen we aan onze grote finale – lekker housen op Ibiza! We hebben daar al geruime tijd heel veel zin in, nog een keer knallen voordat we definitief naar huis gaan. En dat komt nu echt serieus dichtbij, nog maar 9 nachtjes te gaan...Wel spannend, we zijn benieuwd wat ons allemaal te wachten staat in Nederland.

Maar eerst nog even een verslagje van het laatste land dat we in Azie bezocht hebben: Maleisie. Incognito vertrokken Meike en Michael D. (taxidriver whispering: “Madam, is he Michael Douglas?”) uit Manila naar Kuala Lumpur, met Air Asia, de locale easyjet (goedkoopste vlucht: 2 euro pp plus taxes). Ik zit hier trouwens op het vliegveld te wachten op Meike. Ze had de slippers van het hotel nog aan en is dus terug naar het hotel om haar eigen slippers op te halen. Zoals je op de foto’s wel kan zien is ze nu ook behoorlijk blond!

In KL zijn we Ariane & Eelco en hun kleine grut gaan opzoeken, erg gezellig om heerlijk bij goede vrienden te zijn en te kunnen verhalen over onze ervaringen van het afgelopen jaar en te horen over hun leventje als expat in KL. Bij ons gaat het dan ook altijd een beetje kriebelen – over een paar jaartjes kunnen jullie ons misschien ook wel ergens in het buitenland komen opzoeken! Erg gezellig dus, veel quality time en daarom vooral weinig toeristische attracties...

Vervolgens met bus en taxi (vergeten dat het in Maleisie wel hoogseizoen was – bussen 2 dagen vol)…..maar 200 km in de taxi voor minder dan 30 euro is nog wel te overzien. We vroegen ons wel af hoe duur Amsterdam – Groningen op de meter zou zijn…. Maar dus heerlijk een week naar Pulau Tioman, een tropisch eiland met gezellige locale barretjes en ieder avond verse vissies van de bbq. Een week die we hebben besteed aan veel lezen en relaxen maar vooral ook aan het reflecteren op al onze fantastische ervaringen van het afgelopen jaar. Wat willen we vasthouden/meenemen en wat willen we proberen anders te doen als we weer in Nederland zijn. Eén voornemen -proberen een niet al te volle agenda te hebben- is al aan het falen, de eerste weekenden zitten nu al vol met huwelijken en andere feestjes. Feestjes zijn natuurlijk altijd leuk, hebben we ook heel veel zin in, maar we worden wel met onze grote neuzen op de feiten drukt over hoe het weer zal zijn in Nederland! Verder nog uitgebreid vooruitgeblikt op de nabije toekomst en dan met name over het hoe en wat van het zoeken naar banen en andere opties...

Vervolgens twee nachtjes in Singapore doorgebracht, wat we een mooie stad-staat vonden. Heel veel groen (en een geweldige Zoo), gezellige buurtjes (Little India, Chinatown), lekker eten en leuke barretjes. Vanuit hier naar Johor Bahru om vanaf daar door te vliegen naar Tawau, in de Sabah provincie van Maleisie op Borneo. En daar hebben we weer eens geweldig geweldig geweldig (had ik al geschreven hoe geweldig?) gedoken! Pulau Sipadan, een dive site die in iedere top 10 staat en daar ook hoort! Turtles en sharks in overvloed, ongelofelijke hoeveelheden barracuda’s (het is werkelijk zoals op de foto’s die je op websites vindt) en vele andere grote en kleine vissen en geweldig koraal. Het kleinste diertje dat een van de divemasters aanwees was niet meer dan 3 mm, ook echt indrukwekkend hoor:-)...

Via het Orangutan rehabilitatie centrum Sepilok daarna bij Uncle Tan gekomen, in de jungle van Sabah. Een heel simpel onderkomen maar wel midden in de wildernis. Vele apensoorten, waaronder de alleen in Borneo voorkomende Probiscus aap (grote neus, hij wordt ook wel orang belanda -“the Dutch monkey”- genoemd. Ik begrijp niet waarom.....), krokodillen en met heel veel geluk op de laatste dag een kudde wilde Pygmee olifanten.

En nu na een paar dagen Kota Kinabalu gaan we dan weer op weg naar Manila, zeker niet onze favoriete stad maar wel de stad waar we drie keer terug gekomen zijn! Anyway, we hebben nog twee dagen om wat te shoppen en dan gaat de grote naar-house-finale dus beginnnen. Als jullie dit lezen staan wij waarschijnlijk al in de Pacha....

Ok lievelingen, tot nu heel snel, wij gaan knallen (had ik dat al geschreven....), hele hele dikke zoenen,

Sjonnie & Meike

• 06 September 2006 - 18:50

Frank & Juud:

Zijn wij de eerste met een reactie???? Jeehee!!! Is het in al die maanden toch een keer gelukt!!!

Wij zien naar jullie uit!!! Frank & Juud

• 07 September 2006 - 05:07

Dave M.:

Good to see you two still enjoying yourselves!! You look soooo happy (always have).
    Take care

• 07 September 2006 - 09:20

Thera:

nederland is ook best wel leuk hoor.....!!! geniet van de laatste dagen zonder teveel bewust te zijn van het woord 'laatste'. Ciao en kussen, Theer

• 07 September 2006 - 09:57

Drien:

Geniet nog van jullie laatste dagen, maar bedenk dat er thuis in Nederland ook veel nieuw leven op jullie wacht! Liefs, Drien

• 08 September 2006 - 11:06

Jol & Pieter:

Raar idee jullie terug in Manilla terwijl rieksje als in Shanghai was. Had je best nog even langs kunnen gaan. Tot heel gauw!

• 09 September 2006 - 13:50

Rieks:

Ja, dat had ik natuurlijk leuk gevonden. Ik zie jullie in oktober in NL. Liefs Rieks

• 11 September 2006 - 07:10

Tap:

Dank voor de reisbeschrijving over Borneo / Maleisie. Tinus' broer en gezin hebben ons vorige week verteld voor 4 jaar naar Brunei te gaan. Weet ik vast wat daar nog meer te doen is!

• 13 September 2006 - 13:41

Tonnie,s:

Sjon en Meike. Een goede terugkeer naar Nederland. verder bedank ik jullie tweetjes dat ik heb mee mogen genieten van jullie avontuurlijke reis .met hele mooie en gezellige plaatjes. veel liefs, Tonnie,S

• 16 September 2006 - 09:03

Hester:

Volgens mijn berekening zijn jullie nu bijna in Nederland of al in Nederland! Geniet ook maar weer van al jullie lieve familie en vrienden en hopelijk tot snel een keer! Liefs Hes

• 19 September 2006 - 14:31

Heleen/PorceLeen:

Hoi Tweet en Meike,
    Welkom thuis!!! Fijn dat jullie weer terug zijn, jammer dat je Rieks niet meer hebt kunnen zien in Sjanghai. Hopelijk zien we elkaar op hun afscheidsborrel (zondag 14 oktober, als het goed is).
    Tot gauw!
    Groetjes, Heleen en Diederik