No Worries in Oz - Reisverslag uit Darwin, Australië van sjonenmeike - WaarBenJij.nu No Worries in Oz - Reisverslag uit Darwin, Australië van sjonenmeike - WaarBenJij.nu

No Worries in Oz

Door: Webmaster

22 April 2006 | Australië, Darwin

Ok, de hoogste tijd voor een nieuw verhaaltje! Het is nu eind april, we zitten in Darwin, waar we in voorbereiding zijn op wat Azie ons gaat brengen. Luchtvochtigheid 90%+, 30-35 graden – daar zullen we nog wel wat meer van krijgen. Maar eerst vragen jullie je natuurlijk af hoe we vanuit Christchurch hier gekomen zijn..........

Op donderdag 16 Maart zijn we door mijn neefje Laurens opgehaald op Sydney Airport. Onder het genot van menig glas wijn hebben we daar een beetje rondgehangen in kroegen en op stranden. Erg leuk om weer eens in een echte stad te zijn en gezellig en relaxed om weer eens in een gastvrij huis te „wonen“, al is het maar voor even. Samen een voorstelling in het Royal Opera House bezocht, heel indrukwekkend.

In totaal hebben we 6 weken in Oz, net genoeg om een paar van de highlights te doen. We hebben besloten om met name de oostkust, Alice Springs en Darwin te doen. De Westkust gaat op het (groeiende) lijstje van bestemmingen voor later, als we nog groter zijn.

We begonnen in Byron Bay. Fantastische stranden en een beetje een alternatieve levensstijl. Ten minste 10 jaar geleden toen Sjonnie hier ook al was. Nu overgenomen door de McDonald, BK en te veel te rijke mensen met tweede huizen. En een fantastische hoeveelheid regen........ in drie dagen niet op het strand geweest. Wel lekker krantjes gelezen. En de bus gemist.... we waren wat te laat. Even wennen dat tijdschema’s hier niet betekenisloos zijn! Daardoor nog wel het „dropmeissie“ ontmoet – een Nls meisje die we hadden in Nieuw Zeeland ouderlijk advies en een zak drop hadden gegeven. En ze was er nog dankbaar voor ook (nee, niet alleen voor de dropjes...).

Via een dagje Brisbane naar Fraser Island, waar we drie dagen net als Barbie blondjes in Ken zijn auto hebben gecrossed op de zandstranden. Hierna een nachtje overnight bussen en naar Airlie Beach. Daar aangemosterd bij de grootste en snelste zeilboot. Helaas was er bijna geen wind....wel zon de 1e en 2e dag, daarna nog wat regen. Maar dat mocht de pret niet drukken.

De volgende dag begon ons duikavontuur. Een dag duiken op Yongala – echt SUPER mooi. Turtles en snakes in overvloed en ook ongelofelijke Queensland Gropers – vissen van 3 meter (60 jaar oud). Helaas was `Meike te Oraak’ haar Padi pas verkeerd geregistreerd door de pruts-Argentijnen en mocht ze niet mee.....Balen! Sjonnie heeft ook nog de vissen gevoerd met zijn ontbijt / lunch... Nog het laatste stukje met de bus door cycloon verwoest Innesvail – ongelofelijk – geen boompje overeind en vele huizen in het dorp verwoest. Aangekomen in Cairns zijn we gaan duiken op een zogenaamde „live aboard“ boot. Drie dagen op een boot met als belangrijkste activiteit duiken. 11 in totaal, waaronder 2 nachtduiken. Erg leuk en vooral met mijn buddy, Meike. We zijn zo’n goed team dat we ieder keer het langst onderwater konden blijven van alle 30 man op de boot. In totaal ruim 10 uur met Nemo en zijn vrienden gespeeld. ECHT geweldig! En ook nog zeer lekker eten aan boord. Een absolute aanrader! Deze keer geen voeren van de vissen door Sjonnie....

Vanaf Cairns zijn we vervolgens naar Alice Springs gevlogen. Daar wederom een 3daagse tour (we zijn wel een beetje uit-ge-toured nu) geregeld. Ayers Rock – beter dan verwacht – indrukwekkend van dichtbij en bij sunset en sunrise. Daarna de Olga’s - vlakbij en onze favoriet – een soort van multiple ayers rocks. Na slapen onder de sterren in een Ozzie Swag (Meike: swank, wat volgens mij meer een kruising is tussen een shag en een wank). De volgende dag naar Kings Canyon – wat ook zeer de moeite waard was. En we hadden deze keer ook weer een gezellige groep – we zijn geloof ik unaniem gekozen tot geweldigste en gezelligste stel. En een leuke Ozzie chic van 36 heeft inspiratie gekregen uit het feit dat wij beiden individueel EN als stel zo leuk waren. Uiteraard waren wij het daar mee eens........ En wij hebben haar email dus voor geinteresseerden: laat maar weten :-)....

En nu dus Darwin. Hier auto gehuurd en Lichfield, Katherine & Kakadu gedaan. We hadden hele hoge verwachtingen en relatief viel het dus ietsje tegen – hoewel het erg mooi was. De boot tocht op de Katherine Gorge was wel heel erg leuk – zie foto hieronder....Lichfield was relaxed en in Kakadu konden we op eigen risico zwemmen....gelukkig hebben we nog alle lichaamsdelen. Daarna via „the jumping crocs“ naar Darwin waar we nu de laatste dagen slijten met dit verhaal, boeken kopen en boeken lezen. En relaxen bij het zwembad van onze B&B. Maar wij zeggen: bring on Asia! We hebben er zoooooo enorm veel zin in! Over drie dagen zijn we al in Cambodja! Dus daarover de volgende keer weer meer!

Veel liefs
Sjonnie & meike

• 22 April 2006 - 06:52

Pieter Sedelaar:

wat een mooie beestjes hebben jullie weer gefotograveerd, ik mis alleen de kangaroes en de koalabeertjes! Zoen ab en p

• 22 April 2006 - 11:08

Rieks:

Hi Blondjes, wat een leuke berichten uit down under. En wat een brillante foto's van nemo, schnappy etc. Nu naar het iets minder georganiseerde Laos, maar dat brengt weer andere avonturen. Enjoy!! Rieks

• 22 April 2006 - 13:57

An & Martijn:

He wereld-lieve-mensen,
    Martijn is jaloers op jullie aantal hits; 31 hebben wij nog niet gehaald...
    We hebben nog wel een aantal Cambodja tips voor jullie... Hebben?? 1 dollar... da's vast een insight van Cambodja.

Veel liefs uit een super relaxed China!

• 24 April 2006 - 09:59

Milou (outbacktour):

Hey Sjon en Meike,

Ik heb jullie foto's van Antartica even gecheckt en inderdaad, super! Lucky bastards! Weer wat voor mijn verlangenlijstje.
    Ik ben het er alleen natuurlijk NIET mee eens dat jullie het leukste stel waren bij de tour ;) Nee hoor jullie zijn erg leuk. Ik wens jullie nog heel veel geluk samen en veel plezier verder met jullie reis!!

Lieve groetjes Milou

• 24 April 2006 - 13:55

Jaap:

Wat een ouwe mazzel hebben jullie!! Heerlijke foto's en mooie teksten op deze website. Sjonnie, je mist toch wel het klaverjassen een beetje?

Kampioenschap zijn wij misgelopen ivm jouw uitgestelde opkomst..., volgend jaar maar weer (incl. Ome Weus, de geruchten gaan...)

Groeton, Jaap

• 24 April 2006 - 14:53

Weus:

Meike Dundees,

Tijdje niks van me vernomen daar ik geen internet meer heb bij mijn lieve schoonouders. Foster biertje is zeker wel duur daar?

Saluti

De Weus

• 24 April 2006 - 20:15

Tonnie,s:

hallo jullie tweetjes wat zyn het weer mooie plaatjes. meikie je hebt al een mooi kleurtje. veel liefs tonnie,s

• 28 April 2006 - 10:35

Pino:

Lieve reizigers,
    Ik ben weer zwaar onder de indruk van die mooie foto's (dat ter Draakje vind ik wel een topper en pa flodder veur d'n sleurhut mag t'r ook wezen!!!!). En hebben jullie de Nemo's zo mooi gezien, ongelooflijk. Blijf er maar mooi van genieten, wauwwwwwwwww. Vanmorgen even met Tonnies in huize ter Braak bakkie gedaan. Ze zijn de hort op met d'n sleurhut en gelijk hebben ze! 't Is hier mooi weer, maar wel verrekkens fris. Verder gaat ales goed heir.
    Doei, doei en tot de volgende keer en de susze grusze van Pino'tje.