After Antarctica life... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van sjonenmeike - WaarBenJij.nu After Antarctica life... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van sjonenmeike - WaarBenJij.nu

After Antarctica life...

Door: Webmaster

09 Januari 2006 | Argentinië, Buenos Aires

Dank voor alle leuke reacties op Antarctica!
...En nu denkt iedereen natuurlijk dat het na Antarctica moeilijk is om nog leukere, gavere, mooiere of andere overtreffende-trap verhalen te schrijven. Maar dat is het natuurlijk niet!

De belangrijkste gebeurtenis van de afgelopen weken was, op 22 december, de geboorte van ons nichtje Anna-Sophie, kerngezonde dochter van Ove & Sandrien. Een geweldige gebeurtenis en het was wel even slikken voor ons om daar niet bij te kunnen zijn. Gelukkig krijgen wij regelmatig grote hoeveelheid foto´s via de email, zodat we er toch een beetje 'bij' kunnen zijn!

Maar voordat het zover was hebben we een 10 daagse trip in Patagonie gedaan. Vanuit Ushuaia vlogen we naar Calafate en zijn vervolgens met bussen & bootjes afgezakt naar Punta Arenas. Daar hebben we, na een avondje stappen in de lokale disco, afscheid genomen van onze nieuwe vrienden (varierend van birdwatchers tot oma van 73 jaar oud). Na 20 dagen (Antarctica + Patagonie) met dezelfde groep vonden we het heerlijk om onze vrijheid weer terug te hebben!

In die 10 dagen hebben we verschillende hikes gemaakt. We zijn begonnen met de Perito Moreno glacier, echt fantastisch. Het afbreken van grote sukken ijs was mooi om te horen, maar nog beter om te zien. We hebben een bijzonder mooie serie van 30 foto´s van het afbreken van een stukje ijs van 20 bij 8 meter (zonder overdrijven...).

Na Perito Moreno naar Fitzroy Mountain, super mooi weer, hele mooie views. Een paar dagen later bij Torres del Paine zagen we niks van de Torres......je kan niet altijd lucky zijn! En Meike wilde graag paardrijden... Had ze nog nooit gedaan. En dat heeft ze nog een paar dagen geweten!!! Maar mooi was het wel en dus zeker de moeite waard.

Vervolgens naar Chile, Torres del Paine national park. Lekker een dagje gelopen om niets te kunnen zien. Volgende dag van veraf waren de toppen van Los Torres del Paine wel goed te zien.... Vervolgens met een boot naar de "grey glacier". Vergeleken met Perito minder indrukwekkend, we zijn waarschijnlijk te verwend?! Wandeling terug de volgende dag was wel erg mooi en goed om nog wat Antarctische blubber te verbranden.

Na wat uurtjes bussen (niet alles wat we doen is leuk) met een tussenstop in Puerto Madryn (voor duikbrevet Meike & Sjonnie) in Mar de las Pampas aangekomen. Kerst met een zonnetje! En Anna-Sophie geboren! Mar de las Pampas is echt een aanrader als zonbestemming voor december. Voor een kijkje in ons VIP appartement met bubblebad met bubbles zie: http://www.complejolemucuyen.com.ar/. Heerlijk met een boekje op het strand en relaxed eten in hele leuke en niet dure restaurantjes!

Op naar BA – we kunnen niet wachten om weer eens in een stad te zijn met nachtleven (en shops, red. Meike)! En dat heeft BA volop. Niet eten voor 22.00, uitgaan niet voor 02.00. Met Oud en Nieuw in de Pacha geweest – pas om 03.00 open! Gedeelteijk buiten en met hele goede muziek. Met Ben en Tim (our English cousins, die we later weer in Punta del Este nogmaals tegenkwamen) om 0900 het nieuwe jaar in stijl begonnen – dat is namelijk de tijd dat de after-party in de "Caix" begon. Het einde was pas veel later & tot die tijd gezellig champagne gedronken met Claudia & Pablo – onze nieuwe BA vrienden! Sjonnie was wel zo rood als een kreeft want we hadden natuurlijk geen zonnebrand bij ons!

En Sjonnie was trouwens ook nog jarig – weer een jaartje erbij. Meike had heel lief een verjaardagstaart met vuurwerk-kaars en toeter en hoedjes gekocht. Die kwamen goed van pas toen we om 0500 thuiskwamen op de 31e. Niet zeker of de rest van het hostel de toeter waardeerde maar Sjonnie was zo blij als een kind. Gelukkig maar....serieus kan je altijd nog worden!

Verder in Buenos Aires nog wat overdag rondgelopen maar BA is volgens ons meer een nachtstad. San Telmo & Boca (stadion & buurt) bezocht. Stadion is erg brak vergeleken met WVHEDW – behalve het bubbelbad wat net iets groter is dan bij ons. Nog een dagje naar Tigre geweest – erg leuk, beetje kayakken in een soort van loosdrechtse plassen.

Rest ons nog te vertellen dat we heel even naar Montevideo geweest zijn (1 dag, genoeg) op doorreis naar Punta del Este. Voor niet ingewijden: daar vieren de Argentijnen zomer met mooie feestjes! Wij zijn naar Sasha en Hernan Cateneo (#1 DJ van Zuid-Amerika) geweest. Geweldig mooi feest! Daarna de volgende avond met de nachtbus terug. Lekker geslapen. Vooral toen we over de grens gingen. En dus geen stempel in paspoort. Terug in BA direct naar vliegveld. En daar mochten we van de douane pas mee nadat we een stempel hadden gekocht (zal niet vermelden met hoeveel papier dat gepaard gaat). En toen was ons vliegtuig (al lang) weg. En het volgende vol. En daarom is dit verhaal zo lang – we hebben genoeg tijd te verdoen!!!! En natuurlijk omdat wij het zo leuk vinden dat jullie onze verhalen leuk vinden!

Tot de volgende keer, heel veel liefs van Meike & Sjonnie

• 09 Januari 2006 - 19:01

Hester:

Lieve Benja en Sjonnie,
    Nog de beste wensen!! Weliswaar veel te laat, maar toch! Jullie reis duurt nog heerlijk voort, geniet daar maar lekker van in dit mooie nieuwe jaar!! Liefs Hes

• 10 Januari 2006 - 07:10

JB:

Heee Sjonnie en Meike, ziet er weer goerd uit!

Twee dingen:

1. waarom een foto van Sjonnie met een chocoladetaart en een half opengeknoopte broek voor zijn verjaardag? Hmmmmm...

2. Wie was er bij jullie op de kamer om de fot van jullie in bad te maken?

Een interessante reis met veel nieuwe ervaringen en vrienden. Nog veel plezier verder en tot de volgende keer!

• 10 Januari 2006 - 10:36

Sander En Charlotte:

Wij zijn ondertussen ook op de hoogte van jullie schoolreisje! Ziet er gezellig uit.
    Komt jullie reis ook nog langs het Landal bungalowpark in Putten waar de rest van de familie is!
    Lijkt mij ook een niet te missen ervaring, toch?

• 14 Januari 2006 - 18:13

Ton:

meike en sjonnie hartelyk gefeliciteerd met de geboorte van anna-sofhie de foto,s waren weer heel mooi en apart met de verjaardag van sjonnie jullie hebben hetweer heel leuk gedaan groetjes tonnie,s

• 15 Januari 2006 - 12:11

Hannie:

Leuke site.
    Ik krijg heimwee naar LatAm als ik julie zie.

• 16 Januari 2006 - 09:39

Pino:

Lieven globetrotters,
    Zeg het liegt t'r weer niet om: wederom schitterende foto's en mooi verhaal! Mutti houdt me zeker wat op de hoogte van jullie reis, maar het is dan zo leuk om te lezen!
    Wel hartstikke fijn he dat jullie Anna-Sophie toch op de foto kunnen bewonderen. Lijkt me inderdaad toch even heel moeilijk haar niet direct "life" aan de borsten te kunnen drukken!
    Oma en opa lopen "langs" de schoenen van trots, hoor. En terecht denk ik zo.
    Zeg, geniet weer volop van jullie (verlengde, keigoed, zo'n kans krijg je niet vaak) reis.
    Doeiiiiiiiiiiiliefs Chris en Pino'tje

• 16 Januari 2006 - 09:43

Pino Again:

vergat nog te melden, dat we gisteren met m en d de film "March of the Pinguin" keken.Aanrader Wat een prachtige, olijke beesten, zeg. Jullie zagen er dus vele.

• 17 Januari 2006 - 14:08

Do:

Lieve Meikie en Sjonnie,
    Weer smullen jullie foto's en blije verhalen! Meik, ben wel blij om te zien dat je allerlei verschillende oorbellen hebt meegenomen op reis!
    Leuk voor in de disco!

Weus

• 20 Januari 2006 - 15:19

Anouk:

Hé Sjonnie en Meike,

Myrthe gaf me de tip op jullie site te kijken. Wat een gave reis! Dan vraag je je soms toch af wat er nou zo leuk is aan die 9 tot 7 job....;-)
    Geniet ervan en veel groetekes uit het Haagse, Anouk (de Jong)

• 24 Januari 2006 - 10:04

Heleen/PorceLeen:

Hoi Tweet en Meike,
    Geweldige tijd hebben jullie samen. Dat komt vast goed voor de toekomst!! Maui/Hawaii was fantastisch, dus als jullie nog een bestemming zoeken?!
    Geniet er van!!!!!
    Groetjes, Heleen

• 26 Januari 2006 - 13:25

Jol:

hallo meik en sjonnie,

Gisteren bji meike haar ouders en sandrie/nils en anna-sophie op de thee geweest. Was erg gezellig!
    Mooie fotosessie gemaakt van alle voetbalpakkies! Erg leuk! heel veel dank.
    Liefs jol

• 27 Januari 2006 - 09:55

Esther:

Hallo!

Leuk hoor zo´n lang verhaal! Klinkt erg fijn allemaal en op de foto´s is te zien dat jullie zeer blije mensen zijn, dus dat is ook mooi! Ik ben ook een blije eikel, want wij gaan vannacht op weg naar onze skilokatie in de franse alpen...best prettig!
    Veel plezier maar weer!
    liefs Esther en groetjes van Mark!

• 31 Januari 2006 - 20:28

Suus:

Lieverds, wat een geweldige reisverhalen en foto's weer, fijn om zo een beetje mee te genieten vanuit een koud hollandje! tot snel mails, liefs