Met de witte duivel & het sleurmobiel door NZ... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sjonenmeike - WaarBenJij.nu Met de witte duivel & het sleurmobiel door NZ... - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sjonenmeike - WaarBenJij.nu

Met de witte duivel & het sleurmobiel door NZ...

Door: Webmaster

17 Maart 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Heerlijk dachten wij, weer eens autorijden na een paar maanden door allerlei lokale Schumachers rondgereden te zijn in Zuid Amerika. Geen files en geen ijzel en sneeuw, geen snelwegen (behalve dan 1 rondom Auckland). Wel links rijden, maar dat is voor Sjonnie geen probleem. En Meike is "vergeten" haar rijbewijs mee te nemen. Goed excuus om gereden te worden? Anyway, wij vertrokken dus uit Auckland in een stoere witte (leuk) Toyota Sprinter (kleine corolla) sedan. Jawel. Met 200.000km op de teller & een niet al te krachtige motor (ahum) met automaat (lekker in de bergen!). Ik moet zeggen, met Meike op de motorkap (zie foto) lijkt het nog wel wat.....

Maar wat hebben we het weer fantastisch gehad. Ongeveer zeven weken Noord en Zuid eiland is een mooie tijd. Uiteraard kunnen we weer een lang verhaal schrijven....maar ik zal het proberen te beperken & dan doen we extra veel mooie foto's!

We zijn dus begonnen in Auckland en de eerste twee weken hebben we het rustig aan gedaan. Fietsen op Waiheke Island voor de kust van Auckland, dagje zeilen in Bay of Islands, duiken bij The Poorknights (super!) en daarna naar Coromandel Peninsula om een eigen strandje uit te zoeken. Bijna overal konden we (eindelijk!) weer zelf koken - en dat beviel prima. Ook nog wat dropjes kunnen scoren in een Nederlandse winkel!

Daarna via Lake Taupo (het twee na grootste meer van Nieuw Zeeland) naar Tongariro gegaan. Echt ALLES in Nieuw Zeeland is trouwens het grootste van Nieuw Zeeland, hoogste van de southern hemisphere, zuidelijkste van het noord eiland, beste indiase restaurant van het dorpje, etc etc - om gek van te worden. Anyway, om even te bewijzen dat we niet alleen maar mooi weer hebben: we hebben de Tongariro crossing gelopen in de regen en kou. En de mist. En f***ing harde wind. Het schijnt echt 'de mooiste wandeling van Nieuw Zeeland' te zijn. Maar wij hebben niet mer dan 5 meter om ons heen kunnen zien. Jammer, maar 's avonds lekker in de sauna & spa om weer wat op te warmen.

Na Tongariro naar Waitomo Caves. Grotten met de mooiste glowworms ter wereld.... Was inderdaad indrukwekkend. Ook indrukwekkend: Meike die abseilt! Na nog een paar uur met de witte duivel gereden te hebben bij Taranaki (Mt Egmont - mooiste vulkaan krater in NZ) aangekomen. Hier hebben we bij een van de huurders van ons huis in Amsterdam een paar dagen gelogeerd. We hadden ons eigen gastenverblijf en werden super hartelijk ontvangen door Marcus. Erg gezellig en heerlijk relaxed. Vervolgens naar Windy Welly (winderigste stad van Nieuw Zeeland). Super gezellige stad met veel (uiteraard de meeste) cafe's van NZ. En... het vertrek van de 5e etappe van de Volvo Ocean Race. Geweldig om die schepen te zien en om te merken hoe veel Nederlanders er mee zeilen op de verschillende schepen. Geweldig weer, goed windje en veel mensen om de zeilers uit te zwaaien. ABN 1 deed het erg goed, maar Pirates of the Caribbean was toch wel het mooiste schip.

Vervolgens naar het Zuid eiland gevlogen om in Chrischurch (grootste stad van het zuid eiland) onze camper op te halen. De kleinste en gezelligste camper die ze in het assortiment hadden. We hebben besloten om als we in Amsterdam terug komen ook eens te proberen om op 8M2 te gaan wonen... erg gezellig en ook een goede incentive voor Meike om haar spullen achter haar kont op te ruimen. Anyway, was helemaal super om met een sleurmobiel 3000km over het zuid eiland te crossen. We hebben veel wild gekampeerd, je kan echt de mooiste, totaal verlaten plekken aan zee, meren en op andere plekken vinden.

Nog even in bullet points wat we gedaan hebben:
- Mount Cook National Park. Schitterend!
- Dunedin & Otago peninsula
- Catlins (TopTrack - gelogeerd in een oude trolleybus in een weiland)
- Frikandellen en kroketten gegeten met Fransje Bauer muziek op de achtergron in Invercargill. Ook (veel) drop, stroopwafels en chocoladevlokken ingeslagen (Sj).
- Milford sound en de weg daar naar toe - Hiking & Kayakken - geweldig
- Doubtful Sound - Bottlenose dolphins, seals & pinguins EN briljant weer. En nog meer dropjes (die drop van hierboven was alweer op) en Nederlands blaadjes via Antoinette & Arjan, een collega van Myrthe gekregen
- Via Queenstown naar Wanaka gereden
- Fox glacier (helaas bijna niet kunnen zien door het hele slechte weer)
- Bij Arthurs pass een aantal hikes gedaan - ongelofelijk mooie omgeving
- Uitgebreid in de hot springs gelegen by Hanmer Springs
- En als uitsmijter nog een hoogtepunt: met Dusky dolfijnen gezwommen by Kaikoura (beste plek van NZ om ze te zien). Ongelofelijk. Een school van zeker 300 dolfijnen. Die om je heen zwemmen, naar je kijken en zich ongetwijfeld goed vermaakt hebben met alle bizarre geluiden die wij produceerden om hun aandacht te trekken..... Een ervaring om nooit te vergeten.

Nu zijn we alweer in Sydney - lekker 27 graden en een aangenaam klimaat. Vanavond naar the Opera House - maar daar volgende keer meer over. Voor degenen die het nog niet weten nog even onze (meest waarschijnlijke) route vanaf nu: Syney via oost kust naar Cairns, Alice Springs, Darwin. Daarna naar Bangkok om visa te regelen voor Laos, Cambodja, Vietnam en China. Wellicht ook nog naar Tibet - maar dan moeten we nog een van voorgaande landen skippen. Na China vanuit Hong Kong naar Manilla - alwaar wat extra blondjes zich melden (familie Sjonnie) voor een paar weken Filipijnen. Om af te sluiten gaan we daarna nog heel even clubben in Ibiza.

Maar zover is het gelukkig nog lang niet! We zijn nu bijna op de helft en zonder al te sentimenteel te worden, willen we wel even laten weten dat we jullie als trouwe lezers soms (ja, niet de hele tijd) toch wel een beetje missen! Het is altijd weer een feest om jullie e-mails en reacties op de site te lezen en te horen hoe het in NL met iedereen gaat.
Tot de volgende update!

Heel veel liefs en dikke zoenen,

Sjonnie & Meike

• 17 Maart 2006 - 08:07

Trudy Dekkers:

Hi Sjon en Meike, wat een topberichten lees ik hier allemaal. Om super jaloers op te worden, maar super gaaf om te lezen. Tip voor Ozzy land; ga naar Fraser Island voor 2 dagen en huur een 4wd (is niet goedkoop maar erg stoer om te doen en een gaaf eiland!). En als jullie toevallig naar Town of 1770 gaan (is het begin van de Great Barrier), bezoek dan The Deck (restaurantje aan een camping park Captain Hook). Eigenaren zijn Fred (een belg) en Angela; dit zijn vrienden van ons en ik weet zeker dat je daar hartelijk ontvangen wordt (doe ze dan ook de groetjes van Tom en Trudy). Veel plezier nog en tot horens!

Trudy

• 18 Maart 2006 - 16:53

Pa Geenen:

Lieve Meike en John,

wat zijn de foto,s schitterend, grote klasse!!! Ik geniet mee ook van het verhaal en van jullie geluk! en zo is het zeker.

• 18 Maart 2006 - 18:48

Els:

Hai lieve sjonnie en meike,
    klinkt weer allemaal uitstekend. Mochten jullie naar vietnam gaan, dan weet ik een uitstekend hotel om lekker te laten verwennen en om even heerlijk te genieten. Zover is het nog lang niet, maar dat je in ieder geval maar ff weet. Hier alles goed. Peer heeft al 4 tanden en.... het wordt echt zeker een beugeltje later :o)

xx
    Els

• 18 Maart 2006 - 20:38

Lisette:

Hallo John en Meike, wat een fantastisch verhaal en prachtige foto's. Om een beetje jaloers op te worden. Leuk om te zien en te lezen dat jullie samen zo genieten. Gerard en ik zijn net terug uit Kenia. Het was weer een goed bezoek. Heel veel gedaan en het project loopt onwijs goed. Ali maakt fantastische foto's met je toestel en is trots dat hij ons zo op de hoogte kan houden. geniet nog samen en wij reizen hier een beetje met jullie mee. Groetjes van Gerard en Lisette

• 19 Maart 2006 - 03:39

Marc:

Jeetje, wat is Nieuw Zeeland een mooi land! Moet ik zeker nog een keer heen, maar nu hebben we niet zoveel geld meer (althans ik)...

He, erg leuk jullie te ontmoeten! Doen we gauw over in Groningen in een leuke, verschrikkelijk dure broodjeszaak met openhaard...

Heel veel plezier verder!

• 19 Maart 2006 - 03:46

Nicolle:

Wauw! Wat hebben jullie al een fantastische reis gemaakt! En heel veel fotografeertalent! Het was erg gezellig in Christchurch! Wij vertrekken morgen naar Australie voor het volgende avontuur. Ik ga NZ zeker missen, maar zoals ook weer aan jullie foto's is te zien is er nog heel veel anders moois op deze aardbol! Een hele goede reis en tot mails!
    Doe de groeten aan Flavio, Jo en Dale als jullie bij Bungalow Bay op Magnetic Island zijn!
    Kus Nicolle

• 19 Maart 2006 - 14:44

Klaar:

Ha lieve meik, wat doen jullie toch een fantastische dingen en wat een bijzondere reis! Het geluk straalt er van af. Goed om je zo toch weer even te zien, zeker nu we je net afgelopen weekend hebben gemist op "jc-weekend". Liefs, klaar

• 20 Maart 2006 - 09:06

Roel En Do:

Lieffies,
    weer genieten, jullie verhaal en foto's! Ook goed om te lezen dat jullie toch de dropjes en stroopwafels uit NL missen. Wat jullie vast niet missen, is de vrieskou van NL?? Geniet maar van die 27 graden daar!!! Oooohhhh, wat klinkt dat fijn.
    Zoenen,
    Roel en Do

• 20 Maart 2006 - 15:40

Rieks:

Hi Lucky Bastards, Wat hebben jullie een mooie trip gemaakt over het een-na-mooiste land. Bora Bora nog mooier? We zijn jaloers. Wij willen ook naar NZ!! Geniet nu lekker van Australie; bekend terrein voor TT. Nog een lekker half jaar voor de boeg. Liefs Rieks, Jol en Pieter

• 20 Maart 2006 - 17:03

Pino:

Wat een foto's zeg. Ik ben geheel onder de indruk.Prachtig reisverslag ook. Dik genieten dus. En nog zo'n mooi programma voor de boeg. Super, hoor. Geniet er lekker van. Mutti houdt me ook nog goed op de hoogte hoor. Echt leuk.
    Wij (oudjes, ha, ha) hebben een tiefschnee-cursus gedaan. Top, waren de oudsten van een groepje van 10, met 2 gidsen. Iedere dag de berg op met 3 meter verse sneeuw. 's Avonds geen pootjes meer over!!!Maar heel erg mooi en leuk en goed voor lijf en leden (zeggen ze!)
    Doeiiiiiiiiiiiii kus van Pino

• 20 Maart 2006 - 20:48

Loon En Mits:

Lieve Sjon & Meike,
    We komen bijna zelf een beetje in vakantiestemming door jullie prachtige foto's vol dikke liefde en prachtig natuurschoon. En wat zijn jullie bruiuiuiuin! Dat gaat er nooit meer af! Wij houden nog even de mutsen op, de handschoenen aan, de sjaal om en de oorwarmers op. Geniet maar lekker verder!
    Loon en Mits

• 20 Maart 2006 - 22:16

Ellen De Grijs:

Ha die Meike!

Zit ik vanavond met Pu, Marianne Juhi en Han lekker in Rotjeknor te eten hoor ik dat je in Nieuw Zeeland zat terwijl ik daar ook aan het rondtrekken was met mijn kerel!! Van 13 feb tot 13 maart hebben wij daar rondgecrossed in een escape rentals busje met Jimmy Hendriks schilderingen op de buitenkant van het busje. Leuke foto's en wat gaaf dat jullie de penguins wel hebben gespot. Veel plezier in Aussie land!

Ellen

• 22 Maart 2006 - 17:19

Dirk & Suus:

Holy fuck wat maken jullie een gave reis- gaaf om dit zo allemaal te lezen en de fotootjes te zien. Wij proberen jullie nog ergens op te komen zoeken !!!! vanuit chamonix Dirk & Suus

• 23 Maart 2006 - 20:21

Jol En Rieks:

Zit ik vol spanning te wachten op een spannende foto van meike op een witte toyota.....

Valt het me wel een beetje tegen hoor!

Wat een prachtige foto weer, stik jaloers hoor!

• 31 Maart 2006 - 08:07

Heleen/PorceLeen:

Hoi Tweet en Meike,
    Wat zijn jullie toch een ondernemend stel!!! Erg leuk dat jullie de site zo goed bijhouden met al jullie verhalen! Een echte uitdaging om het ook eens te gaan doen, al laat de tijd het eigenlijk niet toe. Misschien een stukje van jullie reis.
    Op de helft, maar het lijkt al een eeuwigheid dat jullie weg zijn.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Groetjes uit Weesp,
    Heleen

• 01 April 2006 - 10:38

Tom En Bertie:

Hallo John en Meike, hier bertus achter de computer. Het gaat allemaal wel langzaam ik Heleen wordt soms gek van me, maar ik doe het toch maar. Wat een leuke verhalen en foto´s. Veel plezier nog de komende maanden. Liefs Bertus

• 08 April 2006 - 14:13

Rieks En Jol:

Hi Luckies, lekker km aan het maken in Australië? Groot nieuws: webcam bij huize Reyers. Als jullie Pieter live willen zien, skypen we wel even. (Vlgd week zijn we skiën) Liefs Rieks en Jol

• 13 April 2006 - 15:07

Antonio Galvao:

Can not understand a word on this site! But the pictures look great! Congratulations! I am in Brazil right now enjoying the sun but working.
    Send me a mail, use the personal one : algalvao1@msn.com

Regards and hope to see you soon!

Antonio

• 02 Oktober 2007 - 10:13