The White Continent - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van sjonenmeike - WaarBenJij.nu The White Continent - Reisverslag uit McMurdo Station, Antarctica van sjonenmeike - WaarBenJij.nu

The White Continent

Door: Webmaster

19 December 2005 | Antarctica, McMurdo Station

"A journey to Antarctica is a true voyage of mind, body & spirit. You don´t actually make a trip to Antarctica, Antarctica rather takes a trip with you."

En zo is het. Echt.

Bijgaande foto´s geven hopelijk enigszins een indruk van deze -letterlijk!-onbeschrijfelijk mooie trip naar het einde van de wereld...
Wij heten ZEKER na deze trip met recht ´De Luckies´, of misschien zelfs wel de Ultra Luckies!

Wat ervaringen in een notendop:
-Bijna vierentwintig uur daglicht is zoooo fantastisch (dan hoef je namelijk niets te missen)
-Pinguins zijn de meest fantastische, eigenwijze, nieuwsgierige vogels op deze planeet (vaak was het de vraag wie wie nou eigenlijk bekeek)
-Uberhaupt is alle wildlife in Antarctica nogal geweldig (walvissen, zeehonden, vogels etc)
-Ijsbergen zijn mooier van vorm en kleur dan een kunstenaar ze ooit zou kunnen maken (en zo GROOT!)
-Het weer in Antarctica is nog 10x onvoorspelbaarder dan in Nederland (en in ieder geval te koud voor Meike, zelfs met 3 thermobroeken en een skipak aan)
-Alle mensen die naar Antarctica reizen zijn geinteresseerd & avontuurlijk ingesteld (alleen maar leuke gesprekken!)
-Na 10 dagen geen bewoonde wereld heb je echt het gevoel weer ´terug op aarde´te komen...
-Voor wie het waar gebeurde verhaal van Ernest Shackleton´s "Endurance" nog niet kent: lezen!
-En... voor wie nog twijfelt en ook wil gaan: DOEN DOEN DOEN!!!

Zo dat zijn wel weer genoeg uitroeptekens denk ik. :-) Wij kunnen het ook niet helpen dat alles zo fantastich is...

Voor iedereen thuis alvast een hele fijne Kerst, hopelijk een witte dit keer! En anders kijken jullie nog maar even naar deze plaatjes.

Wij gaan nu voor de verandering even lekker op het strand zitten in Argentinie, aan de Atlantische kust.

Veel liefs en tot de volgende keer
Sjonnie & Meike

• 19 December 2005 - 14:36

Drien, Ove En Nils:

Wow!!! Wat een foto's en een verhaal! Jullie weten 't ook wel over te brengen. Kippenvel krijgen wij er hier van! Geniet nu maar even lekker van de warmte in Argentinië. Wij blijven wel in dit natte, shitty kikkerlandje jullie avonturen volgen... Helemaal niet jaloers....
    Liefs

• 19 December 2005 - 16:15

Pino:

Jeetje zeg, als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het niet echt is. Wat een prachtige foto's en wat genieten gullie toch lekker!
    Goeie kert op 't strand en een heel goed nieuwjaar voor jullie. (wij hebb'n de oliebollenmix al in huis!!!!!!!!!!doeiiiiiiiii

• 19 December 2005 - 16:16

Pino:

sorry: Kerst (geen kert!)zag 't nog net

• 20 December 2005 - 15:02

Toine & Eli:

We hadden nog zo gezegd geen foto's van Antartica. Wat balen wij nu hee. F... zooi. Hee guys, geniet en hele fijne kerstdagen and a happy, healthy and wonderful new year!!
    Dikke zoenen!

• 20 December 2005 - 18:00

Nadia:

wat extreem ongelofelijk mooi!!! Volgens mij kom je nooit meer terug als je deze schoonheid hebt mogen aanschouwen...heel veel liefsxxx

• 21 December 2005 - 10:44

Adriaan:

Wat geweldig! Echt adembenemend.

Voor mij is nu de vraag niet meer of, maar wanneer naar Antarctica!

Veel plezier in het Argentijnse, groet,

Adriaan

• 22 December 2005 - 12:43

Sander, KA & Thor:

Eindelijk (!) jullie site gevonden, na enthousiaste verhalen van Sandrien. Super gaaf!! Toevallig waren gisteravond ook beelden te zien van dezelfde plaatsen, via RTL Travel. Waanzinnig! Bijna zo mooi als noorwegen ;-)
    Anyway, vanaf een - in blijde afwachting zijnd (waar blijft Sandrien nou!) - NL, wensen we jullie hele goeie kerstdagen en een fanatstisch 2006!!
    Veel liefs

• 22 December 2005 - 23:26

Ton:

sjon en meike wat hebben jullie weer hele mooie foto,s van alles hele fynekerstdagen en een heel goed 2006 zoals ik kan zien lukt dat wel liefs ton

• 23 December 2005 - 05:35

Anna-Sophie:

Hallo tante meikies en ome sjonnie. Ik ben der!!!! Ik lijk misschien niet op een ijsberg, pinguin, of ijsbeer maar ben toch ook zeker de moeite waard om te komen bekijken. Ik ben 3450 gram, heb mooie blauwe ogen en op dit moment nog cupje A

HOUDOEKUS

• 23 December 2005 - 09:59

Do:

Lieve Ultra Luckies,
    Wat een GEWELDIGE foto's!!! Jullie zien er samen nog steeds zo lief uit als anders. En ik ben fan van de foto van de skiheuvel!!!
    We missen jullie heel erg, het wordt een koude Kerst zonder jullie.
    Geniet van het strand in BA.
    Zoenen Do

• 23 December 2005 - 10:03

Lotje:

Lieve tante Meike en Sjonnie,
    Ik wil ook wel met jullie op reis, met de pinguins spelen! Da's pas een avontuur. Wanneer komen jullie weer met mij spelen? Ik mis jullie zo. Als jullie weer terug zijn, kunnen we gezellig kletsen, dat kan ik dan vast wel. Nou, veel lol daar nog met z'n 2-tjes.
    Knuffel van Lotje

• 23 December 2005 - 10:10

Do, Roel En Lot:

Lieve Sandrien en Ove,
    Gebruik even de site van de luckies om jullie te feliciteren met jullie kleine meisje! Wat een geweldig nieuws! Hoop dat alles goed gaat. Geniet van jullie nieuwe wondertje.
    Veel liefs Do&Roel&Lot

• 27 December 2005 - 17:26

Cathalijne:

Hallootjes! Ik heb net in één keer al jullie avonturen bekeken...je moet een waarschuwing op de site plaatsen, het is echt too much in 1 keer voor de arme achterblijvers... niet normaal, zoveel gave en mooie dingen, wat een prachtige foto's!!! Ik vind dat je nog best veel outfitjes bij je hebt voor zo'n klein rugzakje Meik ;-). Zodra Vriendlief en ik vanavond aan de Hollandse piepers zitten, ga ik beginnen over een reis...ik wil ook! Goed 2006 alvast! Liefs, Cath.

• 27 December 2005 - 18:07

Hans Siderius:

at ongekend goed met Andrelon, index 113,7 !!)
    Groet,Hans Siderius

• 27 December 2005 - 18:16

Hans Siderius:

Sorry, vorige bericht was te lang:Prachtige foto's en wat een reis !Wij gaan 10/1 ook die kant op:Patagonie,vuurland en ook Ushuaia(gezien op jullie foto's), echter maar 16 dagen. Nog veel meer moois toegewenst en
    een groet uit de Andrelonhoek van de Brug.
    Hans.

• 28 December 2005 - 10:03

Sanna:

Wat retecool zeg, hoewel ik niet van water hou zou ik bijna overwegen om ooit zo'n reis te maken. Hoop dat jullie een fijne kerst hebben gehad en weer lekker zijn opgewarmd in de Argentijnse sun, dikke kus van ons allemaal!
    Weusjes

• 29 December 2005 - 03:18

Jol:

hallo ultra luckies,
    Ik moet zeggen dat wij hier ook erge luckies zijn. Hawaii is erg mooi en er is hier veel te zien. Pieter gedraagd zich goed in de hitte en hij heeft vandaag zijn eerste boottripje gemaakt. Zolang het maar beweegt vind hij het goed geloof ik.

Heel erg gefeliciteerd met jullie nichtje Anna-Sophie!

Wij hebben ok feest vndag want Pieter is 2 maanden!

Liefs Jol Rieks en Pieter

• 29 December 2005 - 10:39

Femke:

Meikster en Sjon,
    Dit is wel een niveautje 'National Geographic Fotootjes': hoe ultra cool! Ben helemaal jaloers! Misschien had Vick toch moeten lobbyen voor de opnames van Helsinki in Antartica... Best veel sneeuw en genoeg mogelijkheden om een goed cliffie te pakken met een oude MG... Wil jullie vanuit Mokum een enorm goed, gezond en gelukkig 2006 wensen!

x Femke

• 29 December 2005 - 13:44

Hester:

Adembenemend, zo mooi! Wat zijn jullie inderdaad super lucky!! Enjoy it! En Ik hoop dat Benja in Argentinië weer warme billetjes krijgt!! CU Hes

• 30 December 2005 - 15:29

Juud En Frank:

Alvast gefeliciteerd!!!

Maak er een mooi feest van morgen!!!

Veel liefs, Juud en Frank

• 31 December 2005 - 06:28

Nico:

Querido Sjonnie, sjonnie. Un gran cumpleaños beso!!! Que increible este viaje. Lo siento, gue no he escrito antes pero sabes que no soy un mail miraculo. Estoy pensando mucho a vosotros. Todo bien acqie y prospero vosotros un 2006 de puta madre!

Hata luego! Gran beso Nico

• 31 December 2005 - 11:50

Hannelore:

He Meike,

Ik sprak Myrthe gisteren en die gaf jullie site door. Wat geweldig zeg! Antartica staat nu bij ons ook met stip op nr. 1!! Wij zijn zelf net 3 maanden weggeweest naar Centraal Amerika, dus dat wordt weer even sparen. Geniet ervan! Hannelore

• 31 December 2005 - 16:03

Weus:

Bier duur daar op Antartica?

Ben even uit de lucht geweest omdat mijn pc stuk was. Afijn, ik kan jullie weer op de voet, lees in jullie zodiacje, volgen.

Sjonny van harte met je verjaardag! Ik zal er vanavond/vannacht een extra (fustje - ja, eindelijk heb ik ook zo'n trots van de man thuis in de keuken staan) op drinken.

Geniet. Saluti

De Weus

• 01 Januari 2006 - 17:45

Jos En Saskia:

Hoi Sjon en Meike,
    Ik hoorde vandaag van Gonny over deze waanzinnige site. Prachtige foto's en boeiend verslag. Wij hebben toch iets "verkeerd" gedaan. Blijf jullie volgen, nog veel mooie reiservaringen, een beter begin van het jaar lijkt me niet mogelijk.
    Groet Saskia en Jos

• 02 Januari 2006 - 14:35

Tap:

Beste Johnnie,

Gefelciteerd met je verjaardag! Heb geen excuusverhaal dat m'n PC kapot was maar was gewoon te brak om eerder te mailen. Huwelijksfeestje van Bas en Sophie in Gron hakte er aardig in. Mooie plaatjes op jullie site. Leuk om af en toe te zien waar jullie uithangen!

• 03 Januari 2006 - 16:41

Esther:

Wat een fantastische foto´s! Ik wil daar ook heen!!!!

Hoop dat jullie een leuke kerst gehad hebben (wel anders als je zover weg bent hè!?) Onze Kerst in Mexico was dat ook.
    En natuurlijk nog een heel fijn 2006!!!

liefs Esther

• 03 Januari 2006 - 16:43

Esther:

oh jaa ...oeps......en natuurlijk nog van harte met je verjaardag Sjonnie!!! Ik heb een biertje op je gedronken!
    doei

• 03 Januari 2006 - 19:54

Sandra:

jaloers????
    nee hoor, hoe kom je erbij. Grunn en de martini toren zijn nog steeds top. Wat gaaf allemaal, geniet ervan, liefs. PS Zet 24 mei maar vast in jullie agenda's Jawel!!!
    Toppers deel2

• 03 Januari 2006 - 22:57

Patrick & Kati:

Ola amigos
    net eens zeer uitgebreidt door jullie hele site gewandeld en alle foto's en verhalen helemaal gelezen. Erg gaaf om te zien dat jullie vrijwel dezelfde mooie plekken hebben bezocht als waar ik Kati heb leren kennen. Ben destijds begonnen in Lima, vervolgens naar Cuzco en via Pisac naar Aqua Caliente gegaan om Machu Pichu te bezoeken. In de bus naar Puno KT voor het eerst ontmoet en vervolgen samen een bootje genomen naar de rieteilanden in het Titicacameer. Vervolgens elkaar weer ontmoet in Copacabana en later per toeval nog een keer in La Paz. Allemaal nog te begrijpen omdat de reis dezelfde kant op ging. Nadat ik met mijn reisgenoten naar Rurenabaque ben gegaan (incl fietstocht en tussenstop in Coroico zijn wij eerst de jungle in gegaan terwijl zij naar de Salar zijn gegaan. Het jaar daarvoor was ik vanuit Buenos Aires juist omhoog gereist naar Salta, vervolgens Potosi (incl mijnbezoek) rondreis door de Salar en de laguna's. Ook Sucre aangedaan. Kortom jullie site lezen is erg veel leuke herinneringen ophalen. Jammer genoeg hebben wij uiteindelijk maar een heel klein stukje (3500 km) van jullie totale reis gedaan maar wel gaaf om alle uitgebreide verslagen te lezen. Kortom jullie hebben er weer een webfan bij. Veel reisplezier en groeten uit ons natte polderlandje

Adios Patrick

• 08 Januari 2006 - 12:46

Gerard En Lisette:

Hallo lieve mensen, we genieten van jullie foto,s en verhalen.Af en toe zouden we ook nog wel jong willen zijn. Sjon, Ali en de Ngathini gemeenschap zijn onwijs blij met je camera. We krijgen nu up date foto's en blijven zo goed op de hoogte. Kijk op www.2k.nl voor ons laatste verslag.
    lieve groeten en blijf genieten!

• 09 Januari 2006 - 10:19

Jaap:

Sjonnie, hierbij nog congrats met de 33e (of 32e?) verjaardag! Neem aan dat het 2 dagen volop feest was in Buenos Aires? Wat een schitterende foto's staan er op deze website en dan hebben jullie vast en zeker nog een heleboel niet geplaatst! Geniet van de tijd in Argentinië en alvast een hele goede reis gewenst naar de volgende bestemming (andere continent). En op de valreep nog de allerbeste wensen voor 2006, ook van Barrie! Groeton, Jaap